စာဖတ္သူမ်ားသို႔
၈၈-ကာလေနာက္ပိုင္း ျမင္ခဲ့ေတြ႔ခဲ့တဲ့ လူတေယာက္အေၾကာင္းပါဗ်ာ။အမုန္းနဲ႔ေရးတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဘုမသိဘမသိနဲ႔ စစ္တပ္ရဲ႕အလိုေတာ္ရိျဖစ္သြားရတဲ့ လူတေယာက္အေၾကာင္းေပါ့။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေျပာမလား။ အာဏာလို႔
ေျပာမလား အဲဒီလုိရဖူးျဖစ္ဖူးခဲ့တဲ့ ဘယ္ေနရာဘယ္အရပ္က လူတေယာက္မဆို တုတ္ေကာက္ေလးတေခ်ာင္းေဆာင္
ခဲ့ဖူးရင္ေတာ့ ကိုဖိုးေထာင္လိုလက္မဲ့ဘ၀ေရာက္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာေျခသလုံးသပြတ္တိုင္ လည္သြားရတာမ်ဳိးျဖစ္တတ္
ၾကသလားလို႔ပါ။ဒီ၀တၳဳတိုေလးကို တခ်ိန္က အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာတခုမွာ တင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ဒါေလးကိုပဲ နံမည္အ
သစ္ေပး။ ျဖည့္တာ ႏုတ္တာေလးေတြ နည္းနည္းလုပ္ၿပီး ျပန္တင္ေပးလိုက္တာပါလို႔ က်ေနာ့္ဘက္ က ၀န္ခံရပါမယ္။
ဖတ္ၾကည့္ၾကပါဗ်ာ။
(ခင္လြန္း)
ကုိဖိုးေထာင္တေယာက္ တုတ္ေကာက္တေခ်ာင္းကိုင္တဲ့ၿပီး ဟန္ပါပါနဲ႔လွမ္းလာတာကိုျမင္ ရင္ ငယ္ငယ္တုန္းက ၾကားၾကားေနရတဲ့ ‘ကိုဘီေအ အုပ္ေပါင္းေပါင္းလို႔ တုတ္တေခ်ာင္းနဲ႔ လမ္းကို ေလွ်ာက္တယ္။ ကိုဘီေအ ၿမိဳ႕အုပ္ေလာင္းက တုတ္တေခ်ာင္းနဲ႔ လမ္းကို ေလွ်ာက္တယ္’ ဆုိတဲ့ သီ ခ်င္းစာသားေလးကို သြားၿပီးသတိရတတ္မိပါတယ္။ ဒါေပသိ ကိုဖိုးေထာင္ကေတာ့ ဘီေအေအာင္ ဖို႔မေျပာနဲ႔ ဘီနဲ႔ေအဆိုတဲ့ သိုးေဆာင္းအကၡရာႏွစ္လုံးကိုေတာင္ ဘယ္ဘက္မ်က္ႏွာမူတယ္ဆုိတာ သူ႔ချမာ အႀကိတ္အနယ္မွတ္ယူခဲ့ရပုံပါ၊ ဒါေပတဲ့လို႔ ကိုဖိုးေထာင္က ၿမိဳ႕အုပ္ေလာင္းသာ မဟုတ္တာ ပါ၊ က်ေနာ္တို႔အရပ္ထဲမွာေတာ့ အရပ္လူႀကီး ျဖစ္ခဲ့ပါေလေရာဗ်ာ။
ကိုဖုိးေထာင္အရပ္လူႀကီးျဖစ္လာရတာလဲ သူ႔ကိုယ္သူ ရာဇပလႅင္ဖင္ပါလို႔လို႔ထင္ေနေပမယ့္ တကယ္ေျပာရရင္ေတာ့ (သူ႔ကိုေတာ့အားနာစရာေပါ့ဗ်ာ) ဘယ္သူမွမလုပ္ခ်င္တဲ့ေနရာမွ လုပ္ခဲ့ရတဲ့့ လူႀကီးပါ၊ ကိုဖိုးေထာင္က ရာဇဘြားဆိုလား တခ်ိန္မင္းျဖစ္ မယ့္ဇာတာပါတယ္လို႔ ပုဏၰားျဖဴ ပုဏၰား ညိဳမ်ားကေဟာဖူးတယ္ဆိုလား သူ႔ကိုယ္သူ ေခသူမဟုတ္ေလဘူးလို႔အထင္ရွိေနေတာ့ ဘယ္သူမွ အေရြးမခံတဲ့လူႀကီးေနရာကို ၿပိဳင္ဘက္မရွိ မဲပုံးေထာင္စရာမလိုဘဲ တဖက္သတ္အျပတ္အႏိုင္ရၿပီး အရပ္လူႀကီးရာထူး ရဲရဲႀကီးလက္ခံယူ လိုက္တာပါ။
ကာလကလည္း ရွစ္ေလးလုံးအၿပီး‘ၿငိမ္ပိ’ေခတ္လို႔ေခၚၾကတဲ့ ကာလကိုး။အေျခအေနေတြက ဘာကိုမွတိတိပပ မေျပာႏိုင္ေသးတဲ့အခ်ိန္လဲျဖစ္တာကိုး၊တခုခုျဖစ္လာမလား၊တခုခုျဖစ္ဦးမလား စ သည္ျဖင့္ လူေတြအားလုံး မုန္တိုင္းမလာမီ ပင္လယ္ျပင္မွာ ၿငိမ္သက္ေနသလိုမ်ဳိး၊ ဒီအခ်ိန္မွာမင္း ျဖစ္မယ့္လူကေမြးကတည္းက နကင္းေလး(နားကင္း)နဲ႔လို႔ သူ႔ကိုယ္သူထင္ထားတဲ့ ကိုဖိုးေထာင္ အ ရပ္ လူႀကီးျဖစ္လာတာပါ၊အရပ္ထဲကလည္း ေစာေစာကေျပာသလို ကန္႔ကြက္မဲ့သူေတာင္ မရွိပါဘူး၊ မေတာ္ ကိုယ့္ဘက္လွည့္လာမွာ စုိးၾကတာနဲ႔ကိုး၊ ကိုယ့္ထမင္းကိုယ္စားၿပီး ဂ်ီးေတာ္ႏြားအလကား ေက်ာင္းရမယ့္အလုပ္မ်ဳိးကိုး၊ ေလာေလာလတ္လတ္ ျပည္သူေတြ ရဟန္းသံဃာေတြ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြ ျဖဴျဖဴမည္းမည္း ပုပုရြရြ ျမင္သမွ်မီးကုန္ယမ္းကုန္ပစ္ခတ္သတ္ျဖတ္ၿပီး အာဏာ သိမ္းထားတဲ့စစ္တပ္ေအာက္ သူတို႔ခိုင္းရာလုပ္ရမယ့္ လူႀကီးမ်ဳိးဆုိေတာ့ ဘယ္သူက လုပ္ခ်င္မွာတဲ့ လဲဗ်ာ၊ ဆိုေတာ့ အားလုံးလက္ေရွာင္ ေဘးထိုင္ ၿငိမ္ကုပ္ေနရတဲ့ကာလမ်ဳိးကိုး၊ စစ္တပ္က သူတို႔နဲ႔ လက္တြဲမလုပ္ခ်င္မွန္းသိေတာ့ လက္သင့္ရာ ခိုင္းလို႔ရတဲ့လူေခၚခိုင္း။ အဲဒါနဲ႔မွမရရင္ ကိုဖိုးေထာင္တို႔ လို ေခတ္ကာလအရိပ္အကဲ နားကန္းတလုံးမွနားမလည္တဲ့လူမ်ဳိးရွာတဲ့ၿပီး ပါ၀ါအာဏာေပးလို႔ေပး။ အဲဒီလိုလုပ္ ေနရခ်ိန္မွာျဖစ္လာတဲ့လူႀကီးမ်ဳိးဆိုေတာ့လဲဗ်ာေနာ သေဘာေပါက္မွာေပါ့။
ကုိဖိုးေထာင္တေယာက္ အရပ္လူႀကီးျဖစ္သြားၿပီဆိုတဲ့ေနာက္ ပထမဆုံးအေျပာင္းအလဲက ေတာ့ သူနဲ႔ယွဥ္ဘက္ေတြ႔ေနၾက သုံးဘီးသြားေလးကို မျမင္ရေတာ့တာပဲဗ်၊ သုံးဘီးသြားဆိုလို႔ မ်က္ လုံးေမွာက္ေနပါအုံးမယ္။ ဆိုကၠားေပါ့ဗ်ာ။ ေနာ၊ အဲ အဲဒီ့ဆိုကၠားေလး အစအနေပ်ာက္သြားတာပါပဲ၊ သူ႔မိန္းမမေလဒီကေတာ့ ဘာအေျပာင္းအလဲမွ သိပ္မရွိရွာပါဘူး၊ အရင္က မ်က္ႏွာမွာေသနပ္ခါးမ ကပ္တဲ့မိန္းမ ၿဖီးးကာသင္ကာလိမ္းကာျခယ္ကာလုပ္လာတာေလးကလြဲရင္ ပုံမွန္လုပ္ေနက်အတုိင္း လမ္းေဘးမွာ ေလးတိုင္စင္ေလးနဲ႔ ကုန္စိမ္း ေရာင္းေနဆဲပါ။
ခက္တာက ကိုဖိုးေထာင္ဆုိကၠားမနင္းေတာ့တာကို အရပ္ထဲကလူေတြ နားလည္ႏုိင္ၾကေပ မယ့္ ဘယ့္ႏွယ္ဘယ့္ႏွယ္ တုတ္ေကာက္ႀကီးတေခ်ာင္းတကားကားနဲ႔ ကိုဖိုးေထာင္တေယာက္ အ ရပ္ထဲလတ္လ်ားလတ္လ်ား ျဖစ္လာတာကိုေတာ့ နားမလည္ၾကဘူးေပါ့ဗ်ာ၊အင္း ထူးေတာ့ထူးတယ္ ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲေပါ့၊ သူ႔ၾကည့္ၾကည့္ၿပီး အူယားၾကတာေပါ့ ေနာ။
တေန႔ေတာ့ ရပ္ကြက္ထဲက လူအစည္ကားဆုံးလို႔ေျပာရမယ့္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလးမွာ လူငယ္ေလးတသုိက္ ဘယ္ကဘယ္လို စကားစပ္မိသြားၾကတယ္မဆိုႏိုင္ပါဘူး။ မေန႔တေန႔ကမွ ျဗဳန္းျဗဳန္းဒိုင္းဒိုင္းႀကီး အရပ္လူႀကီးျဖစ္လာတဲ့ ကိုဖိုးေထာင္အေၾကာင္း ဟုိတေပါက္ဒီတေပါက္နဲ႔ တီး တိုးတီးတုိး သင္ေပါင္းပိုးလုပ္ေနၾကတယ္၊ အဲဒီအထဲမွာ သုတဆိုတဲ့ေကာင္ေလးက ေတာ္ေတာ္အ ျမင္စူးရွတဲ့ ေကာင္ေလးပါ။ သူမို႔ကပ္ကပ္သပ္သပ္ ျမင္ပဲျမင္တတ္ပါရဲ႕၊ ၾကည့္ေလ သူေျပာပုံက။ ကိုဖုိးေထာင္ အရပ္လူႀကီးျဖစ္လာတဲ့ေနာက္မွာ ဘယ္အခ်ိန္ၾကည့္လိုက္ၾကည့္လိုက္ တုတ္ေကာက္ တေခ်ာင္းကို ဟန္ပါပါကိုင္တဲ့ၿပီး လည္ပင္းမွာမာဖလာလို႔ေခၚတဲ့ လည္စီးေလးပတ္လို႔တဲ့။အရင္တခါ ဖူးရယ္မွမစီးဘူးတဲ့ဒီလည္စည္းနဲ႔ အရင္ကတခါစဖူးရယ္မွမကိုင္ဘူးတဲ့ တုတ္ေကာက္တေခ်ာင္းရယ္ ဟာ သူအရပ္လူႀကီးတေယာက္ျဖစ္ပါေၾကာင္း တနည္းတဖုံအားျဖင့္ ေဖာ္ျပခ်င္ဟန္တူတဲ့လကၡဏာ အေဆာင္အေယာင္လို႔ထင္ပါသတဲ့။
ဒီေတာ့ ေပါက္ေဖာ္ဆိုတဲ့ေကာင္ေလးကလည္း ကိုဖိုးေထာင္ရဲ႕လူႀကီးအမွတ္အသား လကၡ ဏာမ်ားအနက္ ေနာက္အေဆာင္အေယာင္တခုက ေလးေထာင့္ထိုးလက္ႏွိပ္မီးပါတဲ့၊ ညေန ေန၀င္ ရီတေရာေလးဆို(အဲဒီတုန္းက ရ၀တ)ရ၀တ႐ံုးရွိရာကို လည္ပင္းမွာမာဖလာေလးစည္း၊ လက္တ ဖက္က တုတ္ေကာက္တေခ်ာင္းကို ဟန္ပါပါကိုင္လို႔၊ခါးၾကားထဲ လက္ႏွိပ္မီးေလးေထာင့္ထိုးကိုထိုး တဲ့ ကားလမ္းေဘး၀ဲယာ အိမ္ေျခအိမ္ေနေတြကို အကဲခပ္သလိုၾကည့္ၿပီး တုတ္ေကာက္ကိုေထာက္ ကာေထာက္ကာ ေလွ်ာက္လွမ္းလာပုံဟာေတာ္ေတာ္ပဲ ကိန္းခန္းႀကီးလွ ခန္႔ညားလွေၾကာင္း အ ေသာေလးေဖာက္ၿပီး ေျပာသြားတာ။
ေအးပိုဆိုတဲ့ေကာင္ေလးကေတာ့ ေဟ့ေကာင္ေရတဲ့။ အဲဒီတုတ္ေကာက္က ေအာင္မဂၤလာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကဆရာေတာ္ရဲ႕တုတ္ေကာက္တဲ့။လူႀကီးလုပ္ဖို႔အေရြးခံၿပီးတဲ့ေနာက္ သူ႔ခမ်ာဘာ လုပ္လို႔ဘာကိုင္ရမွန္းမသိတာနဲ႔ အဲဒီတုတ္ေကာက္ကို ဘုန္းႀကီးဆီေလွ်ာက္ၿပီး စြန္႔ပါဘုရားဆိုလုပ္ ေတာ့ ဆရာေတာ္ကလည္း အိမ္း…ယူေခ်ေပါ့ကြာဆုိၿပီး စြန္႔လိုက္တဲ့တုတ္ေကာက္တဲ့။ ရလာခါစ တုန္း ကေတာ့ ဟန္က်ပန္က်မျဖစ္ေသးေတာ့ ကိုင္ထားတဲ့ဟာႀကီး ဘယ္နားသြားထားရမွန္းမသိ၊ ပခုံးေပၚပဲ ထမ္းထားရမလို၊ဂ်ဳိင္းၾကားထဲပဲ ညႇပ္ထားရမလို၊ ေပါင္ၾကားထဲပဲ ခြထားရမလို၊ အေနရအ ထိုင္ရခက္ႀကီးျဖစ္ေနေသးတာ၊မ်ားေသာအာျဖင့္ကေတာ့ကြာ ပခုံးေပၚထမ္းထားတာဆုိေတာ့မင္းတို႔ ပဲမ်က္လုံးထဲျမင္ၾကည့္၊ အရင္ထဲက အသားကမည္းခ်ိတ္ခ်ိတ္ရယ္မွာ ပခုံးေပၚေတာင္ေ၀ွးႀကီးထမ္း ထားေတာ့ ခပ္လွမ္လွမ္းလွမ္းကမ်ားၾကည့္ရင္ ေရထမ္းကုလားလိုလို။ ပုလင္းလြတ္ေတြလိုက္၀ယ္ တဲ့ေဘာ္တယ္ကုလားလုိလိုနဲ႔ ၾကည့္ရခက္ပါ့ကြာတဲ့။ေအးေလ ဒါေပတဲ့ သူ႔ကုိယ္သူေတာ့ ေဖေဇာ္ဂ်ီ ေဆးႀကိမ္လုံး ထမ္းလာတာမ်ဳိး စ်ာန္၀င္ေနရင္ေတာ့လဲ မသိဘူးေပါ့ကြာတဲ့။
ဘိုသိုးဆိုတဲ့ေကာင္ေလးကေတာ့ကိုဖိုးေထာင္ႀကီးနဲ႔အိမ္ခ်င္းအေနနီးလို႔လားပဲမဆိုႏိုင္ပါဘူး။သူ႔အျမင္က က႐ုဏာဓာတ္ေလးစြက္လို႔။ မင္းတို႔က ဒီလိုေတာ့မေျပာပါနဲ႔ကြာတဲ့၊ သူ႔ခမ်ာမွာလဲ ဆိုကၠားသမားဘ၀ကေန ေန႔ခ်င္းညခ်င္းအရပ္လူႀကီး တက္လုပ္ရတာဆုိေတာ့ ရွိတာေလးနဲ႔ ႐ႈိးရ ႐ိႈင္းရရွာတာတဲ့၊ ဒါေတာင္ လူေတြကသူ႔ကို တစက္မွခန္႔တာမဟုတ္ဘူးတဲ့။ ဟုိတေန႔ကပဲ ကုလား ကိုစုိးက ဘုမသိဘမသိ ဆိုကၠားေအာ္ဒါသြားေခၚလို႔ သူ႔ကိုေစာ္ကားသေလးဘာေလးနဲ႔ ထခ်မတတ္ ျဖစ္ၾကတာ ကံေကာင္းလို႔ေပါ့ကြာတဲ့၊ သူအရပ္လူႀကီးျဖစ္ေနတာကို ကုလားကိုစိုးကမသိလိုက္တဲ့ ျပႆနာေပါ့တဲ့၊ ကိုဖုိးေထာင္မနည္းႀကီးစိတ္ဆိုးေနလို႔ သူ႔မိန္းမမေလဒီခမ်ာ သူ႔လင္ကိုႀကိတ္ၿပီး ေဖ်ာင့္ဖ်ေနတာ ငါၾကားရေတာ့ စိတ္ေတာင္မေကာင္းဘူးတဲ့၊ ကိုဖိုးေထာင္ရယ္ ေတာ္အရပ္လူႀကီး ျဖစ္ေနတာ ခမ်ာမ်ားက မသိရွာလို႔ပါ။ ေစာ္ကားတာေတာ့ မဟုတ္ေလာက္တန္ဘူးထင္ပါတယ္ ဘာ ဘာညာညာ သူ႔လင္ေတာ္ေမာင္ကို ေခ်ာ့ေနရတာ၊ ကိုဖိုးေထာင္ ရာဇမာန္တက္ ထင္ပါရဲ႕ကြာတဲ့။
ဘိုသိုးက ဆက္ေျပာလိုက္ေသးတယ္။ လူေတြကလည္းကြာ သူတို႔မလုပ္ခ်င္တဲ့အလုပ္ ဟုိ ကလည္း ၀င္လည္းလုပ္ေပးရေသးတယ္၊မေလးစားရင္ေတာင္ အားနာပါးနာနဲ႔အလုိက္သိဖို႔ေကာင္း ပါတယ္တဲ့ေလ။ ၾကည့္ပါလား၊ ခုဆိုရင္ ရ၀တရုံးမွာ ဧည့္စာရင္းေတြ ဘာေတြဆို သူပဲလက္မွတ္ထိုး ေပးေနတာ ေျဖာင့္လို႔မဟုတ္လားတဲ့၊ ႏို႔မို႔ရင္ ဧည့္စာရင္းတိုင္ရတာက ရစ္မွရစ္ကြတဲ့။
ေဟာ အဲဒီလိုေျပာတုန္းဆိုတုန္းပါပဲဗ်ား၊ ကုိဖိုးေထာင္ပါ၀င္တဲ့ ရပ္ကြက္လူႀကီးတသိုက္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထဲ၀င္လာလို႔ ကိုယ္ေတာ္ေခ်ာေလးေတြ ကိုယ္ရွိန္သတ္လိုက္ၾကရေတာ့တာေပါ့။ ထုံးစံအတိုင္း ကိုဖိုးေထာင္က လက္သုံးေတာ္ တုတ္ေကာက္ႀကီးနဲ႔။
အဲ…ဆိုင္ထဲေရာက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ကိုဖိုးေထာင္က စားပြဲထိုးခ်ာတိတ္ကိုလွမ္းတဲ့ၿပီး ‘ေဟ့ ေကာင္ေလး။ဒို႔လူႀကီးေတြအတြက္ လက္ဖက္ရည္ ‘ရွယ္’ ငါးခြက္လုပ္စမ္း၊ မုန္႔နဲ႔ဇင္ဇင္းစီးကရက္ပါ ခ်လို႔’ အမိန္႔သံပါပါနဲ႔ဆိုလိုက္ေတာ့ ဘာေျပာေကာင္းမလဲ၊ ေစာေစာ ကေကာင္ေလးေတြႀကိတ္ၿပီး တခြီးခြီးနဲ႔ရယ္လိုက္ၾကတာမ်ား မ်က္ရည္ေတြဘာေတြထြက္၊ တခ်ဳိ႕ တပိုတပါးပါထြက္က်မွာစိုးေတာ့ ဆိုင္ ေနာက္ေဖးေတာင္ ထေျပးရတဲ့အထိ။
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာၾကားခဲ့ရတဲ့အတိုင္း ကိုဖိုးေထာင္ခမ်ာ အရပ္လူႀကီးသာျဖစ္လာ ခဲ့ေပ မယ့္ လူမေလးေခြးမခန္႔တာကိုခံ ေနရတဲ့အတြက္ သူ႔ဇနီးမေလဒီလည္း မခံခ်ိမခံသာေတာ့ ျဖစ္ပုံရ ပါတယ္၊ သူ႔လင္ေတာင္ေမာင္ အသစ္ခ်ပ္ခြၽတ္အရပ္လူႀကီးမင္းအတြက္ ပြဲ၀င္တင့္တယ္ဖို႔ အနီးအ နားမွာရွိတဲ့ ေမဓာ၀ီေစ်းကိုေျပးၿပီး အေဟာင္းဆုိင္က တိုက္ပံုတထည္ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္၀ယ္ရပါ ေတာ့တယ္။ တိုက္ပုံနဲ႔လိုက္ဖက္ဖို႔အျဖဴေရာင္ေကာ္လံကတုံးတထည္ကလည္း၀ယ္ရေသးတာဆုိ ေတာ့ မေလဒီမွာအေႂကြးေလးဘာေလး တင္ေတာ့တာေပါ့ေနာ္။ဒါေပတဲ့ လင္ေတာ္ေမာင္ ကိုဖုိး ေထာင္က ေကာ္လံကတုံးနဲ႔တိုက္ပုံပဲပုပ္ေရာင္ကိုအစမ္း၀တ္ပြဲလုပ္ေတာ့ မေလဒီကတစိမ့္စိမ့္ ၾကည့္ ၿပီး ႐ႈမ၀ၾကည့္မ၀ ျဖစ္ေနေသးတာတဲ့ေလ။ ေတာ္ေတာ္ကိုသေဘာေခြ႔ မေနာေတြ႔ေနေတာ့တာ။
ဒါလည္း မေလဒီအတြက္ မမွားရွာပါဘူး။ ဒီအရင္းအႏွီးက မႀကီးလွေပမယ့္ တန္ျပန္အက်ဳိး က ေကာင္းတယ္ဆိုမလားပဲ၊ဒါမွမဟုတ္ ကိုဖိုးေထာင္ကပဲ လွ်ာစက္အာစက္ ပါလာေလေရာ့သ လား၊ လက္ရဲဇက္ရဲ ႏိုင္လြန္းလွသမို႔လား မဆိုတတ္ေတာ့ဘူး။
အရင္ကဆို မနက္လင္းအားႀကီးတာနဲ႔ ဆိုကၠားေလးခြၿပီး ဟိုး ဘူတာ႐ုံထိပ္ သံလမ္းဂိတ္နား သြားထုိးေနရတုန္းက ရပ္ထဲရြာထဲ သာေရးနာေရးဘယ္ေနရာမွ မေရာက္စဘူးခဲ့ေပတဲ့ ကိုဖိုးေထာင္ ဟာ ခုေတာ့ အရပ္ထဲ ဘာျဖစ္ျဖစ္ သူကေရွ႕ကခ်ည္း။ ေစ့စပ္ပြဲလား၊ မဂၤလာေဆာင္လား၊ နာေရး လား၊ ဘုံကထိန္လား၊ အိမ္တက္ဆြမ္းေႂကြးလား၊ ႏွစ္လည္ဆြမ္းေႂကြးလား၊ အလွဴမသာ မဂၤလာ အ ကုန္ သူေရွ႕ကခ်ည္း။ ဒီၾကားထဲ အရပ္ထဲအိမ္ျခံကားအေရာင္းအ၀ယ္ျဖစ္လို႔ ပိုင္ရွင္က အခြန္ေလး ဘာေလးေရွာင္ေကာင္းေအာင္ အရပ္လူႀကီးေတြကို အေႂကြးအေမြးေလးဘာေလး လုပ္တာမ်ဳိးက လည္းရွိတတ္ေတာ့ ကိုဖိုးေထာင္မပါဘဲ ေနမတဲ့လား။ေရွ႕ကခ်ည္းပါပဲ။သူကဒါမ်ဳိးကို အနံ႔ခံေကာင္း သလို မ်က္ႏွာကလည္းခပ္ေျပာင္ေျပာင္ရယ္၊ တြန္႔တာရြံ႕တာလည္း မရွိပါဘူး၊ ၾကားတာနဲ႔ ေဟာ ကိုဖိုးေထာင္တို႔ အိမ္ေရွ႕ ေပါက္၀ တုတ္ေကာက္တေခ်ာင္း ေထာက္ကာေထာက္ကာနဲ႔ ဆိုက္ႀကီး ဂိုက္ႀကီးဖမ္းၿပီး ေပါက္ခ်လာပါၿပီ။
ၿပီးေတာ့ သူတင္ေတာင္မဟုတ္ပါဘူး၊ အရပ္ထဲ စာေလးေပေလးကလည္းမတတ္၊ အသိုင္း အ၀န္းကလည္းမရွိရွာတဲ့ လူငယ္ေလးေတြဟာ ဟို အရံမီးသတ္တို႔ဘာတို႔ လုပ္ၾကရရွာတာကလား။ အင္း အဲဒါမ်ဳိးေတြက ကိုဖိုးေထာင္ရဲ႕ေနာက္လုိက္ေနာက္ပါ အပါးေတာ္ျမဲေလးေတြ အေႃခြအရံေလး ေတြေပါ့။သူတို႔ေလးေတြအေနနဲ႔က သူတို႔ကိုယ္စြမ္းကိုယ္စနဲ႔ ဘယ္လိုမွမ၀င္ရဲမထြက္ရဲတဲ့ ေစာေစာ က ေနရာမ်ဳိးေတြကို ကိုဖိုးေထာင္ေခါင္းေဆာင္မႈနဲ႔ ေဟာ..ခ်ီလာၾကပါၿပီ တအုံတက်င္း။ အလွဴရွင္ ေတြဘာေတြကေတာ့ မွန္တာေျပာရရင္ ဘယ္ၾကည္ျဖဴႏိုင္ပါ့မလဲေနာ။ မလႊဲသာလို႔သာေပါ့ေနာ။ ေျပာမေကာင္းလို႔သာေပါ့။ ကိုဖိုးေထာင္က ေျပာလုိက္ေသးတာ၊ ဘာတဲ့ ဒီကေလးေတြပဲ ရပ္ရြာက အားထားေနရတာတဲ့၊ သူတို႔ေလးေတြရွိလို႔ ရပ္ရြာ ေအးခ်မ္းၿပီး မီးေရးထင္းေရး စိတ္ခ်ရတာတဲ့၊ ရပ္ ကြက္ထဲမွာဆိုရင္ ခိုးဆိုးတိုက္ခိုက္မႈဆိုတာ မရွိသေလာက္ပဲတဲ့။ ဟုတ္ေတာ့ဟုတ္တာေပါ့ေလ၊ ဒီက ေလးေတြက အရပ္ထဲအလွဴေလးဘာေလးရွိလဲ သူတို႔ေခါင္းေဆာင္ႀကီးကို လက္ေထာက္ခ်ႏိုင္တာ ကိုး၊ အားကိုးရတာေပါ့။
ကဲ ဒါလည္းထာအုံး၊ အလွဴရွင္ေတြ ကာယကံရွင္ေတြက ၿပီးၿပီးေရာသေဘာထားရွာပါတယ္။ ခက္တာက ကိုဖိုးေထာင္ဟာ ‘ေနာက္တခ်ီလာျပန္ၿပီေဟ့’ လို႔ဆိုရမယ့္အစားမ်ဳိး။ လုပ္လိုက္ပုံမ်ား ျဖင့္ ဟုိဟာေလးခံတြင္းေတြ႔လြန္းလို႔၊ ဒီဟာေလးခံတြင္းလိုက္သြားလို႔ လွ်ာနဲ႔အဟပ္အစပ္တည့္သြား လို႔နဲ႔ အိမ္အျပန္ပါဆယ္က ထုပ္ထုပ္သြားေသးတာ၊ မ်က္ႏွာေျပာင္ပုံမ်ားကေျပာပါတယ္၊ မေလဒီနဲ႔ သူ႔ကေလးေတြအတြက္ေပါ့ဗ်၊ ေနာ။
ဒါေၾကာင့္ေျပာတာေပါ့၊ မေလဒီရင္းလိုက္ရတဲ့ ေကာ္လံကတုံးနဲ႔ တိုက္ပုံတထည္အက်ဳိးက လည္း မနည္းပါဘူးလို႔။ဒီလိုပဲအရပ္ထဲ လူႀကီးေလးဘာေလးအေရြးခံရရင္ တိုက္ပုံေလးတထည္ ေတာ့ မျဖစ္မေနလိုတာပဲထင္ပါရဲ႕ေလ။ တုတ္ေကာက္တေခ်ာင္းကျဖင့္ လိုေလသည္လား မလုိေလ သည္လားဆုိတာကိုေတာ့ ေျပာတတ္ေတာ့ေပါင္ဗ်ာ။
တခါေတာ့ ရပ္ကြက္ထဲ ေဘာလုံးပြဲေတြလုပ္ၾကခ်ိန္မွာ အားကစားနဲ႔မိုင္တသိန္းေလာက္ေ၀း တဲ့ ကိုဖိုးေထာင္လဲ ပရိသတ္ေတြၾကားထဲ လႊားလႊားလႊားလႊားနဲ႔ပါ၊ အရပ္ပြဲဆိုေတာ့လည္း ကြင္းရယ္ ဘာရယ္ ဟုတ္တိပတ္တိရွိၾကတာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ ကြင္းလယ္ဒိုင္ကလြဲရင္ စည္းၾကပ္ဒိုင္တို႔ဘာ တို႔ဆိုတာလည္း ထည့္မေနေတာ့ပါဘူး။ ဒီေတာ့ အရပ္လူႀကီးမ်ားကသာ ပြဲထိန္း။ သူတို႔ကို ကူရ တာက ထုံးစံအတိုင္း အေရာင္လြင့္ဇင္ျပာယူနီေဖာင္းေလးေတြ၀တ္ထားရတဲ့ အရံမီးသတ္ကေလး ေတြ။
သိတဲ့အတိုင္းပဲေလ၊ အဲဒီ့ကာလက ဘယ္ေနရာဘယ္ေဒသမွာမွ ပြဲရယ္လမ္းရယ္မရွိေတာ့ ရွိတဲ့ေဘာပြဲေလးပဲအုံခဲၿပီးလာ ၾကည့္ၾကတာကလား။ ေပမမီဂိုက္မမီကြင္းေလးဟာ ပရိသတ္နဲ႔လုံး ေနေတာ့တာ။ တရပ္ထဲသားခ်င္းကန္ေနၾကေပမယ့္ ကိုယ္ေနတဲ့အကြက္ သူေနတဲ့အကြက္ စသျဖင့္ အုပ္စုခြဲၿပီး ေဘာပြဲလုပ္တာေလ။ လူေတြကလဲ ဘယ္ေလာက္မ်ားခ်စ္ဖို႔ေကာင္းလည္းဆိုရင္ တရပ္ ထဲအတူသာေနလာၾကတာ ဟုိအကြက္ကေတာ့ျဖင့္ ကႀကီး၊ ဒီအကြက္ကျဖင့္ ခေခြးရယ္လို႔ခြဲလိုက္ တာနဲ႔ စိတ္ကလဲ အလုိလိုကြဲသြားၾကပါၿပီ။ တကယ့္ကို တစိမ္းတရံေတြအတိုင္း၊ ေဘာလုံးပြဲသာဆုိ တာ အမဲဖ်က္သလားကြၽဲဖ်က္သလားေအာက္ေမ့ရေအာင္ က်ဴံးလိုက္၀ုန္းလိုက္ၾကတာမွ ဘယ္တုန္း ကမုန္းေနသလဲေတာင္ အခ်င္းခ်င္းထင္ယူရတဲ့အထိ။
အဲ..အဲဒီေဘာလုံးပြဲမွာ အရပ္လူႀကီးကိုဖိုးေထာင္က သူ႔လက္သုံးေတာ္တုတ္ေကာက္ႀကီးတ ကားကားနဲ႔ ပြဲထိန္းတယ္ဆိုပဲ။ သို႔ေပတဲ့ ခမ်ာမွာလည္း ကိုယ့္အာဏာပါ၀ါရဲ႕ အစူးအဆကိုေတာ့ သိ ေလဟန္တူပါတယ္။ ကေလးေပါက္စနေလးေတြကလြဲၿပီး ဘယ္သူ႔ကိုမွ သေဟာက္သဟဲ မလုပ္ရ ဲရွာပါဘူး။ ဒီေတာ့ ဘိုသို႔တို႔လူငယ္အုပ္စုေလးနားသြားၿပီး ေရာေတာေပါေတာ လုပ္ေနရတယ္။ သူ လဲ ပရိတ္သတ္ထဲကတေယာက္ေပါ့ေလ။ အဲဒီတုန္းမွာပဲ တဖက္သင္းက ကန္လိုက္တဲ့ ျပစ္ဒဏ္ ေဘာဟာ ကန္ခ်က္္အားျပင္းျပင္းနဲ႔ အျခားတဖက္ဂိုးေပါက္၀ဆီအသြား ဂုိးသမားက ေလထဲမွာဒိုင္ ဗင္ထိုးၿပီးဖမ္းသြားတာ ေတာ္ေတာ္လွ ေတာ္ေတာ္ကိုစံခ်ိန္မီတယ္ဆိုပါေတာ့ဗ်ာ။ အုိး … ဘာေျပာ ေကာင္းမလဲ ပြဲငတ္ေနတဲ့ပရိသတ္လက္ခုပ္သံေတြတေျဖာင္းေျဖာင္းနဲ႔ အုန္းအုန္းကိုထသြားေရာ။
ဒါကို ကိုဖိုးေထာင္ကျမင္လိုက္ေပမယ့္ သူကလက္ခုပ္မတီးဘဲ ေၾကာင္စီစီႀကီးရပ္ေနတယ္။ အရပ္လူႀကီးျဖစ္ေနလို႔ သိကၡာေတြ ဘာေတြ ထိန္းတာရယ္ဘာရယ္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ေျပာရရင္ ဘာကိုခံစားရမွန္းမသိျဖစ္ေနတာ။ လူေတြက ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပဳလက္ခုပ္တီးတာကို သူက အားကစား နားမလည္ေတာ့ ခက္ေနတာေပါ့။ ဒါကိုပဲ သူက ဘာေျပာေသးတယ္မွတ္လဲ။ ေၾသာ္ မွတ္ေလာက္ သား ေလာက္ပါေပရဲ႕ ကိုဖိုးေထာင္၊ ေျပာလဲ ေျပာတတ္ပါေပရဲ႕။ ဘာတဲ့။‘ကင္မရာထရိတ္ႀကီးပါ ကြာ’ တဲ့။
ဂိုးသမားေလးဒိုက္ထိုးဖမ္းလိုက္တာကို မ်က္လုံးနဲ႔တပ္အပ္ျမင္ပါလ်က္ ဘယ့္ႏွယ္ဘယ့္ႏွယ့္ ကင္မရာထရိတ္ႀကီးပါလို႔ေျပာရက္ ေလတဲ့အရပ္လူႀကီးရယ။ ႀကံႀကံဖန္ဖန္။ ဆိုေတာ့ … သူ႔ဘာသာ မသိလိုက္နားမလည္ရင္ အသာမေနဘဲ ေျပာခ်င္ရာေျပာခ်လိုက္တာကို ေဘးက ဘိုသိုးတို႔ လူငယ္ အုပ္စုၾကားေတာ့ မ်က္လုံးအျပဴးသားျဖစ္ကုန္ၾကတာေပါ့။ အင္း…တရုတ္သိုင္းကားေတြမွာ ကင္မရာ ထရိတ္ ထရိတ္နဲ႔ေျပာေျပာေနၾကတာကို ကိုဖိုးေထာင္က ၾကားဖူးနား၀ကလဲရွိထားေတာ့ အံက်မ က်တြက္မေနေတာ့ဘဲ သုံးလိုက္တာေလ။ ေၾသာ္ ကိုဖိုးေထာင္ကိုဖိုးေထာင္ ေခတ္ပ်က္အရပ္လူႀကီး ကိုဖိုးေထာင္။
အဲဒီ့ေနာက္ေတာ့ ကိုဖိုးေထာင္တေယာက္ တုတ္ေကာက္ႀကီးေထာက္ကာေထာက္ကာနဲ႔ ခပ္လွမ္းလွမ္းကလာေနတာေတြ႔ရင္ သုတတို႔လူငယ္ေလးေတြအုပ္စုက ေဟ့ … မင္းတို႔ကင္မရာ ထရိတ္ေတြ သိပ္မလုပ္ၾကနဲ႔ေနာ္တဲ့။ တီးတိုးေျပာၾကာတာေလ။
အဲဒီလိုနဲ႔ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ၾကာေတာ့ ရပ္ရြာၿငိမ္ပိလို႔ေခၚမလား၊ ရ၀တလို႔ေခၚမလား၊ အဲဒီ့အဖြဲ႔ တို႔ကို အထက္အမိန္႔နဲ႔အေျပာင္း အလဲေတြလုပ္ၾကရာမွာ ေဖေဇာ္ဂ်ီကိုဖိုးေထာင္လဲ ပါသြားရွာပါ တယ္။ ေျပာၾကတာေတာ့ အမ်ားႀကီးေပါ့ဗ်ာ။ ရ၀တ႐ံုးမွာ စာေရးဆရာဆို လားဘာဆိုလား မ်က္မွန္ ေလးတကားကားနဲ႔လူတေယာက္ကို သူ႔ရိရပါ့မလား ေထ့ရပါ့မလားဆိုၿပီး ကိုဖိုးေထာင္က စိန္ေခၚ တာတ။
ျဖစ္ပုံက ေရႊမ်က္မွန္က တေန႔ခရီးသြားဖို႔ေထာက္ခံစာေလးလုပ္တယ္တဲ့ေလ။ ေခတ္ကာလ ကလဲ ကိုယ့္အိမ္ကိုယ္ေနတာေတာင္ ေထာက္ခံစာနဲ႔ျဖစ္ရတဲ့အခ်ိန္ကိုး။အဲဒီ့ေထာက္ခံစာမွာ အက်င့္ စာရိတၱေကာင္းေၾကာင္း အမႈအခင္းကင္းစင္ေၾကာင္းဆိုတာကပါေလေတာ့ အရပ္လူႀကီးရဲ႕အခန္း က႑ေပါ့ေလ။ အရပ္လူႀကီးထဲက အျမင့္ဆုံးပုဂၢိဳလ္က လက္မွတ္ထိုးေပးရတာ။ ဒါေပတဲ့ လက္မွတ္ အသင့္ ထိုးၿပီးသားေထာက္ခံစာျဖတ္ပိုင္းေလးကို ရ၀တရုံးမွာ ေငြတက်ပ္ေပးလိုက္႐ုံနဲ႔ရတာပါ။ ဆို ေတာ့ စာေရးဆရာဆိုတဲ့လူကလဲ ေပါက္ေပါက္ ရွာရွာေျပာသတဲ့ဗ်ာ။ ဟာ… အက်င့္စာရိတၱက ေငြ တက်ပ္ပဲဆိုေတာ့ တန္တာေပါ့တဲ့။ သူ႔ကို တရာဖိုးေလာက္ ေပးပါဗ်ာလို႔ ဆုိသတ။
ဒါကို ကိုဖိုးေထာင္က ဘယ္လိုဘယ္လိုသေဘာေပါက္သြားတယ္မဆိုႏိုင္ဘူး။ ယမ္းပုံမီးက် သလို ေဒါသေတြျဖစ္ၿပီး မင္းက ဒို႔႐ံုးကို မ႐ုိမေသလုပ္တာလား ရိရသလား ေထ့ရသလား ဘာညာ ျဖစ္ၾကတာတဲ့ဗ်ာ။ အဲဒါက အမႈတမႈ။
အဲ…ေနာက္တမႈက ကိုဖိုးေထာင္ရဲ႕၀ါသနာဘာဂီပဲဆိုရမလား၊ လူႀကီးမျဖစ္ခင္ကတည္းက အရပ္ထဲ မိုးလင္းေပါက္႐ုပ္ရွင္တို႔ အရပ္စတိတ္႐ႈိးတို႔ဆိုရင္ ကိုဖိုးေထာင္တို႔လင္မယားက ေရွ႕ဆုံး ထဲကပါ။ အေပ်ာ္အပါးကလဲ ဒါပဲတတ္ႏိုင္ရွာတာကိုး။ အဲ..လူႀကီးျဖစ္လာေတာ့ တိုးတိုး႐ုံေလးေတြ မွာ သရဲကားတို႔ ဘီလူးကားတို႔ ကာလသားေတြနဲ႔ နသိုးႀကီးေတြလို အဘိုးႀကီးေတြအႀကိဳက္ ဗီြဒီယို ႐ုံကို တုတ္ေကာက္ႀကီးတကားကားနဲ႔ ညတိုင္းသြားသတဲ့။ထားေတာ့ဗ်ာ။ ဒါလဲ သူလဲေလ ေလာကီ သားေပမို႔ဆိုသလို နားလည္လို႔ရေသးတယ္တဲ့။ ခုဟာက ျပတဲ့ကားတိုင္းလည္ အလကားမတ္တင္း အခမဲ့အားေပးသြားေသးရဲ႕၊ ၿပီးေတာ့ ငါရွိလို႔ မင္းတို႔ကို ရဲက လာမဖမ္းတာမဆီးတာ ဘာညာဆုိၿပီး ေၾကးစကားကလဲ ေျပာေသးတာတဲ့။
ဒါတြင္ က႐ုိးလားဆိုေတာ့ သိတယ္မို႔လား။ အဲဒီကာလက ေနရာတကာမွာ အရက္ပုန္းဆိုင္ ေလးေတြ မိႈလိုေပါက္ေနခ်ိန္ဆိုေတာ့ ကိုဖိုးေထာင္က အဲဒီမွာလဲ ဆက္ေၾကးလိုလုိ အပိုင္စားလိုလိုနဲ႔ အာေလးစိုသြားေအာင္ ၀င္ကစြပ္၊ ထြက္ကစြပ္လုပ္တဲ့ၿပီးတဲ့အျပင္ လက္ကလည္းျဖန္႔ေသးတာတဲ့၊ လိုင္းေၾကးသေဘာမ်ဳိး၊ ဆိုေတာ့ လက္ရဲဇက္ရဲႏိုင္တယ္ေပါ့ဗ်ာ၊ ဟုတ္တာမဟုတ္တာေတာ့ မသိပါ ဘူး။ ကိုဖိုးေထာင္ကလဲ ကိုဖိုးေထာင္၊ လူေတြကလဲ လူေတြလို႔ပဲ ထားလုိက္ၾကပါစုိ႔ရဲ႕။
အင္း..အရပ္လူႀကီးျပဳတ္ဘ၀ေရာက္သြားရရွာတဲ့ ကိုဖုိးေထာင္ခမ်ာ ဘယ္လိုခံစားရမယ္ ဆို တာမသိေပမယ့္ သူ႔မိန္းမ မေလဒီကေတာ့ ဟိုးအရင္အတိုင္း လမ္းေဘးေလးတိုင္စင္ကေလးမွာ ကုန္စိမ္းအေရာင္းမပ်က္ပါဘဲ။မ်က္ႏွာမွာေတာ့ ေသနပ္ခါးမကပ္ျပန္ေတာ့ ဘူးေပါ့။
ကိုဖိုးေထာင္ကိုၾကည့္ျပန္ေတာ့ အရင္လိုလည္ပင္းမွာေတြ႔ေတြ႔ေနရတဲ့ မာဖလာေလး မရွိရွာ ေတာ့ပါဘူး။ ခက္တာက ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ မ်က္လုံးထဲစြဲက်န္ခဲ့တဲ့ တုတ္ေကာက္တေခ်ာင္းနဲ႔ ပုံရိပ္ ကေတာ့ မေျပာင္းမလဲပါဘဲဗ်ား။ အဲ..အျမင္စူးရွတဲ့ သုတဆိုတဲ့ ေကာင္ေလးကေတာ့ အခု ကိုဖိုးေထာင္ လက္ထဲကိုင္ထားတာက ေအာင္မဂၤလာဘုန္းေတာ္ႀကီးစြန္႔လိုက္တဲ့ အရင္တုတ္ ေကာက္မဟုတ္ေတာ့ပါဘူးတဲ့၊ သာမန္အဆစ္ပိတ္ ၀ါးလုံးတေခ်ာင္းပါတဲ့။ သူ႔ၾကည့္ရတာ ႐ုတ္တ ရက္ႀကီးအေျပာင္းအလဲျဖစ္ခဲ့ရတဲ့လူဆိုေတာ့ လက္ထဲမွာ အက်င့္ပါေနေသးလို႔ ရရာစြဲထားရ တဲ့ပုံ ပဲတဲ့။ သူဆိုလိုတာက အာဏာပါ၀ါေလးမရွိရွာေတာ့တဲ့ဘ၀မွာ မေနတတ္မထိုင္တတ္ျဖစ္ၿပီး ေခတၱ ယာယီ ေမွးကန္ထားတဲ့သေဘာမ်ဳိးေနမွာေပါ့။
ဘိုသိုးကေတာ့ သိတယ္မဟုတ္လား။ အိမ္နီးနားခ်င္းကလည္းျဖစ္၊ သူမ်ားအေပၚခ်ဳိးခ်ဳိးဖဲ့ဖဲ့ လဲ သိပ္မေျပာတတ္သူဆိုေတာ့ မဟုတ္ဘူးကြ၊ တေလာက ကိုဖိုးေထာင္တေယာက္ေခ်ာ္လဲၿပီး ေျခသပြတ္တိုင္လည္သြားတာနဲ႔ ေတာင္ေ၀ွးေထာက္ၿပီးသြားေနရတာပါတဲ့။ အရင္လိုသေဘာမ်ဳိး မ ဟုတ္ဘူးလို႔ ဆိုခ်င္တယ္ထင္ပါရဲ႕။
အင္းေလ၊ ေျခသပြတ္တိုင္လည္ထားတဲ့လူဆိုေတာ့ ေတာင္ေ၀ွးေလးမွေဆာင္မထားရင္ ပိုး လိုးပက္လက္ အက်နာမွာကိုး။ ဒါလဲ ဟုတ္မဟုတ္ေတာ့ တကယ္မသိရပါဘူး။ ဟုတ္ရင္ေတာင္ ဒီ သပြတ္တိုင္က ဘယ္ေတာ့မ်ားမွျပန္ေကာင္းပါ့မလဲေပါ့ေနာ။ ကုိဖိုးေထာင္ကေကာ ေျခသပြတ္တိုင္ ျပန္ေကာင္းသြားသည့္တိုင္ ဒီအက်င့္က ေဖ်ာက္ပစ္ႏိုင္ဦးမွကုိး။
(ခင္လြန္း)
Monday, November 3, 2008
0 Comments:
Subscribe to:
Post Comments (Atom)